Wednesday 16 November 2011

semester kedua...

mulai 21 November 2011 aku dah menjadi pelajar part 2 Diploma in Planting Industry Management di UiTM Kuala Pilah..alhamdulilah aku dapat meneruskan lagi pengajian aku ke semester dua..walaupun ada juga kawan2 ku yang tewas pada semester pertama..aku doakan korang berjaya di luar sana..

entri kali nie aku nak cerita tentang subjek yang aku amik pada semester dua nie..boleh tahan la subjek untuk semester dua nie..banyak menghafal daripada semester sebelum nie..tambahan plak ada dua subjek kena hafal nama saintifik yang semestinya berbelit lidah nak sebut..sebut pun nak terbelit..apatah lagi nak hafal kan?haha..insyallah aku boleh hafal kesemua nya..

subjek yang aku amik untuk semester dua nie ialah:


  1. AGR 112- BASIC LANDSCAPE PLANTS-(belajar dan hafal nama saintifik tumbuhan landskap)
  2. AGR 154- PLANT PATHOLOGY-(belajar dan hafal nama saintifik penyakit tumbuhan)
  3. AGR 260- FIELD PRACTICAL 2-(praktikal menanam dan menghias landskap di UiTM)
  4. BEL 260- INTERMEDIATE ENGLISH-(bahasa inggeris perantaraan)
  5. CSC 134- COMPUTER AND INFORMATION PROCESSING-(belajar tentang perisian komputer)
  6. CTU 151- ISLAMIC THOUGHT AND CIVILIZATION-(belajar tentang sejarah Islam)
  7. HSK 115- VOLLEY BALL-(kokurikulum la..cepat2 aku nak tampar bola..haha)

insyallah semester dua nie aku belajar lagi rajin dan bersemangat..target aku untuk semester dua nie adalah nak dapat ANUGERAH DEKAN!!

No comments:

Post a Comment